Město nejkrásnější zimy

ZIMNÍ SEZÓNA VE VYSOKÉM

Tip: Za hezkého počasí pro běžkaře doporučujeme nenáročný 7 km okruh po hřebeni s krásnými výhledy, upravený i pro skate (zkrácená verze č.5)

Jihovýchodní trasa s krásnými výhledy na Krkonoše, Kozákov, Bezděz a Ralsko. Stopa začíná pod kostelem a divadlem. Po kliknutí na mapku se vám zobrazí celá trasa vč. výškového profilu.

Středisko - Vysoké nad Jizerou

Moderní rodinný skiareál Šachty leží na okraji městečka Vysoké nad Jizerou.
1 x nový dvou kotvový vlek; 4 x single vlek a 5.5 km sjezdových tratí s příjemným terénem s nejmodernější zasněžovací technikou. Denně večerní lyžování s příjemnou restaurací u horní stanice.
Areál nabízí maximální vyžití pro děti: dětský vlek, kolotoč, snowtubing, dětské skútry, provázkové vleky a cvičné loučky

Půjčovna, SKIservis a lyžařská škola včetně služby - hlídání dětí.
Více než 35m perfektně značených a pravidelně upravovaných běžeckých okruhů. Běžecký areál má své zázemí: převlékárnu, toalety, místnost pro úpravu lyží. Okolo Vysockého (zejména směrem na Jizerské hory) jsou trasy upravovány pravidelně, neboť se jedná o součást magistrály.
Parkoviště: v celém areálu je možné využít tří parkovacích zón.
Příjemná restaurace s posezením na terase a báječným výhledem na okolní kopce a také 3x bistro.
Doprava SKIBUSEM z Jičína, Mladé Boleslavy, Mnichova Hradiště, Semil, Turnova, Železného Brodu. Rezervace míst + informace a na tel. +420 737 222 456
Permanentka ze skiareálu Šachty je platná i v areálech Kamenec - Jablonec nad Jizerou, Kašperské Hory a Kozinec.

SKIAREÁL

Doporučujeme běžecké tratě kolem Vysokého s krásnými výhledy.

V mapce najdete číselně označeno pěti míst nejlepších běžeckých tras pro vaše výlety.

Dále jsou označena dvě parkoviště přímo u tratí.

1.  Závodní běžecké tratě ve skiareálu Šachty. Zde najdete několik možností okruhů dle vámi zvolené délky. Tratě jsou členité, takže si každý přijde na své. V levé dolní části mapky jsou tři podrobnější nákresy závodních tratí v délkách od 1 do 3km. Zaparkovat můžete přímo v areálu - parkoviště P1.

2.  Rekreační a nenáročný běh přes Tříčské vrchy. Trasa vede po hřebeni s nádherným výhledem na Krkonoše i severní část Vysokého a je dlouhá asi 2,5 km (nejedná se o okruh, takže se vracíte stejnou cestou). Na trať se dostanete hned vedle lyžařského areálu Větrov, pro sjezd můžete použít část mírné sjezdovky.

Trasa v aplikaci Mapy.cz

3.  Vysoké nad Jizerou - rozhledna Štěpánka a zpět. Trasa měří asi 8 km. U skiareálu Šachty vpravo od hlavní silnice sjedete spojovačkou k turistické sjezdovce a dále do Sklenařic, kde musíte pěšky přejít pár desítek metrů až k hostinci Mexiko, odkud se vydáte vzhůru k Tomášovu kříži, dále přes Čermákovy Rovně, kolem horské chaty Na Perličku (říkáme Na Prdku), projedete nad restaurací U Pašeráka po Staré silnici a když nebudete odbočovat, dojedete k restauraci Hvězda. Na rozhlednu už bez problémů trefíte díky značení od samotné restaurace.

4.  Běloskalské okruhy. V tomto případě můžete využít výše zmíněnou trasu č. 3 a již z Vysokého se vydat na lyžích směr rozhledna Štěpánka, nebo se autem přiblížit na označené placené parkoviště P2. Odtud přejdete silnici a po krátkém stoupání se jednoduše napojíte na upravené okruhy kolem Bílé skály, Hromovky a Kapradníku. Čekají na vás široké lesní cesty upravené pro klasiku i bruslení.

Trasa přiblížení automobilem v aplikaci Mapy.cz

5.  Jihovýchodní trasa s krásnými výhledy na Krkonoše, Kozákov, Bezděz a Ralsko. Stopa začíná východně od kostela. První část vás dovede k Dykově skále, poté částečně zpět a následuje jižní část trasy podél silnice, kde se můžete rozhodnout, zda zvolíte jen 10 km okruh, nebo se vydáte vlevo dalších 5 km přes kopec Chlum a následně se napojíte zpět na trasu. Ta vás dále dovede k rozhledně U Borovice, kde se trasa stáčí zpět k Vysokému.