Doporučujeme běžecké tratě kolem Vysokého s nádhernými výhledy.

V mapce najdete číselně označeno pěti míst nejlepších běžeckých tras pro vaše výlety.

Dále jsou označena dvě parkoviště přímo u tratí.

1.  Závodní běžecké tratě ve skiareálu Šachty. Zde najdete několik možností okruhů dle vámi zvolené délky. Tratě jsou členité, takže si každý přijde na své. V levé dolní části mapky jsou tři podrobnější nákresy závodních tratí v délkách od 1 do 3km. Zaparkovat můžete přímo v areálu - parkoviště P1.

2.  Rekreační a nenáročný běh přes Tříčské vrchy. Trasa vede po hřebeni s nádherným výhledem na Krkonoše i severní část Vysokého a je dlouhá asi 2,5 km (nejedná se o okruh, takže se vracíte stejnou cestou). Na trať se dostanete hned vedle lyžařského areálu Větrov, pro sjezd můžete použít část mírné sjezdovky.

Trasa v aplikaci Mapy.cz

3.  Vysoké nad Jizerou - rozhledna Štěpánka a zpět. Trasa měří asi 8 km. U skiareálu Šachty vpravo od hlavní silnice sjedete spojovačkou k turistické sjezdovce a dále do Sklenařic, kde musíte pěšky přejít pár desítek metrů až k hostinci Mexiko, odkud se vydáte vzhůru k Tomášovu kříži, dále přes Čermákovy Rovně, kolem horské chaty Na Perličku (říkáme Na Prdku), projedete nad restaurací U Pašeráka po Staré silnici a když nebudete odbočovat, dojedete k restauraci Hvězda. Na rozhlednu už bez problémů trefíte díky značení od samotné restaurace.

4.  Běloskalské okruhy. V tomto případě můžete využít výše zmíněnou trasu č. 3 a již z Vysokého se vydat na lyžích směr rozhledna Štěpánka, nebo se autem přiblížit na označené placené parkoviště P2. Odtud přejdete silnici a po krátkém stoupání se jednoduše napojíte na upravené okruhy kolem Bílé skály, Hromovky a Kapradníku. Čekají na vás široké lesní cesty upravené pro klasiku i bruslení.

Trasa přiblížení automobilem v aplikaci Mapy.cz

5.  Jihovýchodní trasa s krásnými výhledy na Krkonoše, Kozákov, Bezděz a Ralsko. Stopa začíná východně od kostela. První část vás dovede k Dykově skále, poté částečně zpět a následuje jižní část trasy podél silnice, kde se můžete rozhodnout, zda zvolíte jen 10 km okruh, nebo se vydáte vlevo dalších 5 km přes kopec Chlum a následně se napojíte zpět na trasu. Ta vás dále dovede k rozhledně U Borovice, kde se trasa stáčí zpět k Vysokému.